FAQ Om företaget Kvalitetsgaranti Miljö Kontakt Hem

Vanliga frågor och svar

 

Varför lämnar ni garanti i 36 månader där slitaget är så hårt?

Vi har förstått att kassastolar slits mycket hårt, inte minst beroende på långa öppettider med många brukare. Därför har vi utvecklat stolar med extra hållbara komponenter av hög kvalitet. Uppstår funktionella fel som inte är hänförliga till yttre åverkan så lämnar vi därför en förlängd garanti som innebär att vi levererar en ersättningsstol.

 


Vad görs för att förbättra arbetsmiljön för kassörerna?

Våra tidigare så populära kassastolar med Dux Pascal fjäderpaket i sitsen har från och med 2014 uppgraderats i en modernare version med Memory Foam för bästa sittkomfort. De positiva effekterna är framförallt att trycket på låren fördelas jämnt och individuellt vilket ökar blodgenomströmningen och förhindrar smärta.

 

 

Vad händer om stolen akut drabbas av något fel?

Ring 0225-28 66 00 eller anmäl felet via mail till: service@proseat.se Var noggrann med att skriva butikens namn samt vilket fel stolen drabbats av. Tala gärna om i vilken typ av disk stolen sitter. Diskens fabrikat påverkar den ev. grindens infästning/montering.

 

 

                     

 

 

 

 

Några av våra kunder:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Hedemorastolen, Proseat AB, Nytorpsvägen 6, 183 71  TÄBY, info@proseat.se 0225-28 66 00. Design: 3 Steg Kommunikation